Zaświadczenia o prawie do głosowania oraz dopisywanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym
Aby otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania, osoba uprawniona do udziału w referendum powinna:
1. Pobrać, wydrukować i wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Wypełniony wniosek złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Baranów (pok 102) lub przesłać telefaksem, drogą elektroniczną (e-mail) - jeśli jest ujęta w rejestrze wyborców Baranów
3. Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez upoważnioną osobę.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania.
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
3. Wniosek i upoważnienie do odbioru zaświadczenia (może to być na jednym dokumencie) -w przypadku odbioru zaświadczenia przez inną osobę. Pełnomocnik musi okazać się dowodem osobistym lub innym dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość.
Informacja:
1.Osoba zmieniająca miejsce pobytu przed dniem referendum otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (e-mail), zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu referendum.
2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się najpóźniej w 2. dniu przed dniem referendum. Zaświadczenia o prawie do głosowania wydaje się do chwili przekazania spisu osób uprawnionych do udziału w referendum przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji do spraw referendum.
3. Zaświadczenie odbiera się za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę, przy czym w upoważnieniu należy wskazać imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej do udziału w referendum będącej obywatelem polskim, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia.
4. Osoba, która otrzymała zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie z urzędu skreślona ze spisu osób uprawnionych do udziału w referendum w miejscu stałego zamieszkania.
5. W przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
6. Na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania osoba, która w dniu referendum będzie przebywała poza miejscem swojego zamieszkania może głosować w dowolnie wybranym przez siebie lokalu wyborczym w kraju, za granicą i na polskim statku morskim.
Zaświadczenia o prawie do głosowania są wydawane do 4 września 2015 r. w godzinach urzędowania tj. 10.00 - 18.00 w poniedziałki, 8.00 - 16.00 w pozostałe dni - w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 21, pok. 102.
Załączniki do pobrania
1. wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania.
2. upoważnienie do odbioru zaświadczenia
Aby dopisać się do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum w gminie Baranów należy:
1.Pobrać, wydrukować i wypełnić wniosek o dopisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum.
2.Wypełniony wniosek złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 21 (pok 102),
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o dopisanie do spisu.
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Każda osoba uprawniona do udziału w referendum (w tym niepełnosprawna) może głosować w wybranym przez siebie lokalu obwodowej komisji do spraw referendum na obszarze gminy, w której stale zamieszkuje (innym niż właściwy dla jego miejsca stałego zamieszkania) lub w której będzie przebywać w dniu referendum, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum.
Nie dotyczy obwodów odrębnych utworzonych w Szpitalach, Zakładach Karnych, Domach Pomocy Społecznej itp.
Wniosek składa się w urzędzie gminy, w której znajduje wybrany lokal obwodowej komisji do spraw referendum, najpóźniej w 5. dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 1 września 2015 r. Z wnioskiem może wystąpić także osoba nigdzie niezamieszkała (bez stałego zameldowania), przebywająca na terenie gminy Baranów. Dotyczy także osób zgłaszających chęć głosowania w lokalu przystosowanym dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Urząd gminy miejsca stałego zameldowania – na podstawie otrzymanego zawiadomienia o dopisaniu do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum – skreśli osobę ze sporządzonego przez siebie spisu osób uprawnionych do udziału w referendum.
Wnioski o dopisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum można składać do 1 września 2015 r. w godzinach urzędowania tj. 10.00 - 18.00 w poniedziałki, 8.00 - 16.00 w pozostałe dni - w Urzędzie Gminy Baranów, Rynek 21 (pok. 102)
Załączniki do pobrania
1. wniosek o dopisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum.
2.Wypełniony wniosek złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 21 (pok 102),
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Każda osoba uprawniona do udziału w referendum (w tym niepełnosprawna) może głosować w wybranym przez siebie lokalu obwodowej komisji do spraw referendum na obszarze gminy, w której stale zamieszkuje (innym niż właściwy dla jego miejsca stałego zamieszkania) lub w której będzie przebywać w dniu referendum, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum.
Załączniki (3) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_do_glosowania (74.3kB) | ||
wniosek o dopisanie niepełnosprawni (13.1kB) | ||
wniosek o dopisanie czasowi nigdzie nie zamieszkali (13.1kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Natalia Waloszczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Natalia Waloszczyk |
Data wprowadzenia: | 2015-07-07 15:28:57 |
Opublikował: | Natalia Waloszczyk |
Data publikacji: | 2015-07-07 15:32:54 |
Ostatnia zmiana: | 2015-07-07 15:33:05 |
Ilość wyświetleń: | 3049 |