Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Baranowie
Zarządzenie Nr 0152/7/2004
Wójta Gminy Baranów
z dnia 01 lipca 2004 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Baranowie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 oraz z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) zarządza się, co następuje:
§ 1
Załącznik nr 2 Zarządzenia Nr 4/03 Wójta Gminy Baranów z dnia 10 marca 2003 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Baranowie otrzymuje brzmienie:
“Zasady opracowywania aktów prawnych oraz podpisywania pism
§ 1
Opracowywane projekty uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych wydawanych przez organy gminy powinny zawierać:
- oznaczenie organu i numer kolejny w danym roku kalendarzowym,
- datę podjęcia: dzień, miesiąc(słownie),rok,
- określenie zakresu przedmiotowego podlegającego regulacji prawnej,
- wskazanie podstawy prawnej,
- treść regulowanych zagadnień,
- wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za realizację i termin realizacji,
- przepisy końcowe obejmujące datę wejścia w życie aktu prawnego oraz ewentualnie wskazanie przepisów podlegających uchyleniu.
§ 2
- Projekty aktów prawnych przygotowują właściwe pod względem merytorycznym komórki organizacyjne urzędu.
- Jeżeli przygotowanie projektu uchwały Rady lub zarządzenia Wójta wymaga udziału dwóch lub większej liczby referatów, sekretarz wyznacza referat koordynujący pracę oraz nadający dokumentowi ostateczny kształt.
- Projekty uchwał Rady wymagają uzasadnienia i podpisywane są przez Wójta.
- Projekty uchwał i zarządzeń parafowane przez kierownika referatu przekazuje się właściwej komórce urzędu celem zaopiniowania pod względem prawnym. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych dokument zwraca się projektodawcy w celu usunięcia wad, udzielając w tym zakresie niezbędnej pomocy. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
- Projekty aktów prawnych składa się w referacie organizacyjnym.
- Prawidłowo sporządzone i zaopiniowane projekty aktów prawnych przekazuje się wedle właściwości.
§ 3
Wójt podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Referatów,
5) decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
§ 4
Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 5
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie jego zadań.
§ 6
Kierownicy Referatów podpisują:
1) pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta,
3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatów i zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk.
§ 7
Kierownicy Referatów określają rodzaje pism, do podpisywania których są upoważnieni pracownicy.
§ 8
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoimi inicjałami, umieszczonymi na końcu tekstu projektu z lewej strony.”
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt
/-/ Jan Sarnowski
Zarządzenie Nr 4/03 Wójta Gminy Baranów
z dnia 10 marca 2003 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Baranowie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, oraz z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) nadaję:
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Baranowie
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Baranowie, zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy w Baranowie, zwanego dalej Urzędem,
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów i stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Baranów,
2) Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Baranów ,
3) Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego- należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Baranów, Zastępcę Wójta Gminy Baranów, Sekretarza Gminy Baranów, Skarbnika Gminy Baranów oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Baranowie.
§ 3
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy .
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Baranów .
§ 4
1. Urząd jest czynny :
a) w poniedziałek od godz. 8.00 do godz. 16.00,
b) od wtorku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy w godzinach od godz. 11.00 do godz. 16.00 .
Rozdział II.
ZAKRES DZIAŁANIA i ZADANIA URZĘDU
§ 5
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy .
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych,
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego, zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§ 6
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) przechowywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwów,
9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Rozdział III.
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7
- W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
- Referat Organizacyjny (RO)
- Referat Finansów (FS)
- Referat Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (GP)
- Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej (GKiL)
- Urząd Stanu Cywilnego (USC)
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych (OIN)
- Pełnomocnik ds. Integracji Europejskiej (IE)
2. Na czele referatów stoją kierownicy.
§ 8
1.Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
2. Podziału Referatów na stanowiska pracy dokonuje Wójt w drodze zarządzenia wewnętrznego.
§ 9
Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
Rozdział IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 10
Urząd działa według następujących zasad:
1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) planowania pracy,
6) kontroli wewnętrznej,
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne Wydziały oraz wzajemnego współdziałania,
§ 11
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 12
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 13
1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 14
1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
3. Kierownicy poszczególnych Referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
4. Kierownicy poszczególnych Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.
5. Zasady podpisywania pism przez Wójta i kierowników Referatów określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 15
1. Urząd działa zgodnie z rocznym planem pracy.
2. Szczegółowe zasady planowania pracy w Urzędzie określa załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 16
1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne Referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 4 do Regulaminu.
§ 17
1. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Rozdział V
ORGANIZACJA STANOWISKA PRACY
§ 18
1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych na stanowisku pracy określają:
1) Instrukcja Kancelaryjna dla urzędów gmin,
2) Jednolity rzeczowy wykaz akt.
- Pracownicy prowadzą teczkę organizacyjną stanowiska pracy, która powinna zawierać:
1) zakres działania stanowiska pracy,
2) wykaz i zbiór przepisów obowiązujących na danym stanowisku,
3) wykazy teczek rzeczowych prowadzonych na danym stanowisku pracy (numery teczek, ich tytuły oraz kategorie archiwalne zgodne z jednolitym rzeczowym wykazem akt),
4) wykaz rejestrów i ewidencji prowadzonych na stanowisku pracy,
5) zbiór oraz wykaz druków, wzorów pism, decyzji itp. Stosowanych na danym stanowisku pracy,
6) kalendarz czynności powtarzalnych na danym stanowisku pracy,
7) wykaz pieczęci (ich odciski) używanych na danym stanowisku pracy lub powierzonych pracownikowi do przechowywania,
8) wykaz podstawowego wyposażenia techniczno-biurowego stanowiska pracy,
9) ewentualne upoważnienie wójta do załatwiania określonych spraw i podejmowania decyzji w jego imieniu.
Rozdział VI
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY
§ 19
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1)reprezentowanie Urzędu na zewnątrz
2)prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa prac i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
6) okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz w miesiącu - narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
7) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
10) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
11) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
12) upoważnianie swoich Zastępców lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
13) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od przewodniczącego rady gminy oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
14) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
16) prowadzenie ksiąg rachunkowych
§ 20
1. Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
2. Zastępca Wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 21
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2) opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
3)koordynacja i nadzór nad opracowywaniem zakresów czynności na stanowiska pracy,
4) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
6) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,
7) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
8) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
9) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
10) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
11) kierowanie pracą Referatu Organizacyjnego,
12) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli, i potwierdzanie własnoręczności podpisu.
§ 22
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
2) kierowanie pracą Referatu Finansowego,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
7) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
§ 23
1. Do wspólnych zadań Referatów należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
5) współdziałanie z Referatem Organizacyjnym w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników danego referatu,
6) przechowywanie akt,
7) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
8) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
9) prowadzenie rejestrów skarg, wniosków i listów wpływających do danego referatu,
10) prowadzenie rejestru przyjmowanych przez dany referat podań kierowanych przez obywateli do innych organów,
11) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
12) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.
2. Ogólne obowiązki kierowników referatów jako przełożonych służbowych określa Regulamin Pracy Urzędu,
3. Do zadań kierowników referatów należy również utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu.
§ 24
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
1.Zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz sprawy organizacyjno techniczne, a w szczególności:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji,
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
4) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza,
5) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
6) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
7) prowadzenie archiwum zakładowego,
8) przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych wydziałów,
9) wykonywanie obsługi prawnej urzędu.
2.Administracyjno-gospodarcza obsługa urzędu a w szczególności:
1) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
2) prowadzenie adaptacji i remontów i napraw oraz konserwacja budynku, Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
3) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
4) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
5) prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
6) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
7) prowadzenie księgi inwentarzowej.
3.Obsługa Rady Gminy i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:
1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
3) przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
6) protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań.
7) prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
8) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
9) organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi.
4.Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu a w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
2) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
4)zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,
5) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
6) zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
7) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
8) ewidencja czasu pracy pracowników,
9) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych.
10) spisywanie zeznań świadków min. dla celów emerytalno-rętowych
5. Do zadań z zakresu BHP należy pełnienie funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy a w szczególności:
1) okresowa analiza stanu bhp,
2) stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
3) przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
4) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
5) przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp,
6) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
7) udział w dochodzeniach powypadkowych,
8) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy,
9) udział w pracy zakładowej komisji bhp.
6. Do zadań z zakresu ochrony zdrowia należą sprawy, w szczególności dotyczące:
1) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej,
2) wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
3) zwalczania chorób zakaźnych.
§ 25
Do zadań Referatu Finansowego należy:
1.Zadania z zakresu księgowości, a w szczególności:
1) przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9) rozliczanie inwentaryzacji,
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
2.Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
3) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
5) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
6) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
7)rozliczanie opłat za dostarczanie wody i wywóz nieczystości stałych,
8) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
3.Do zadań z zakresu działalności gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z:
1) ewidencją przedsiębiorców,
2) zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych,
3) określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami a także określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi,
4) ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
5) targami i targowiskami,
§ 26
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy:
1.Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości a w szczególności związanych z:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne,
2) ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
3) organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
5) komunalizacją gruntów,
6) prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
7) tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
8) wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne ,
9) zagospodarowaniem wspólnot gruntowych.
2.Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz sprawy związane z nazwami miejscowości i obiektów fizjograficznych a w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) obsługa techniczno-biurowa i koordynacja problemów urbanistycznych,
5) przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów,
6) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
7)ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
8)dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
9) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
10) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
11) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
12) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu,
13) współpraca z nadzorem archeologicznym i konserwatorem zabytków,
14) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
15) prowadzenie ewidencji obiektów zabytkowych.
3.Prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i ochroną środowiska, a w szczególności dotyczących:
1) łowiectwa,
2) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
3)zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów
4)ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
5) ochrony powietrza atmosferycznego, ochrona przed hałasem, ochrona gleby, zieleni i urządzeń wodnych,
6) pracowniczych ogrodów działkowych,
7) ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
a) przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
b) wyłączania gruntów z produkcji,
c) rolniczego wykorzystania gruntów,
d) rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów,
8) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
9) nasiennictwa,
10) gospodarki wodnej.
4. Kreowanie rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności sprawy dotyczące:
1) opracowywania programów gospodarczych, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych,
2) analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
3) gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz.
5. Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych w zakresie wykraczającym poza zadania innych referatów, a w szczególności:
1) analizowanie zmian w obowiązujących przepisach z zakresu zamówień publicznych,
2) opracowywanie i modyfikowanie wzorów dokumentacji stosowanej przez Urząd przy zamówieniach publicznych,
3) udzielanie konsultacji pozostałym referatom i jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie przepisów o zamówieniach publicznych,
4) przygotowanie dla komisji przetargowej dokumentacji wymaganej przy udzielaniu zamówień publicznych,
5) sporządzanie protokołów i dokumentacji z postępowania o zamówienia publiczne,
6)analizowanie rynku producentów, dostawców i wykonawców pod kątem uwzględniania ich w procesie udzielania ich zamówień publicznych.
§ 27
Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej i Lokalowej należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami co obejmuje w szczególności:
1) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
2) projektowanie przebiegu dróg,
3) budowę, modernizację i ochronę dróg,
4) zarządzanie drogami,
5) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
6) koordynację i obsługę w współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
2. Sprawy z dziedziny gospodarki komunalnej i lokalowej, a w szczególności dotyczące:
1) ochrony środowiska przed odpadami,
2) utrzymanie porządku i czystości,
3) administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
4) przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych 5)zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
6) zarządu nieruchomościami wspólnymi,
7) przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
8) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,
9) stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
10) eksploatacji urządzeń wodociągów i kanalizacji gminnych oraz pobór należności za usługi komunalne,
11) tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,
12) cmentarzy w tym cmentarzy wojennych.
4. Zadania związane z obronnością kraju i ochroną p-poż, a w szczególności dotyczące:
1) przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i klęsk żywiołowych,
2) współdziałania z organami wojskowymi,
3) tworzenia formacji obrony cywilnej,
4) nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
5) świadczeń na rzecz obrony,
6) zakwaterowania sił zbrojnych,
7) działalności ochotniczych straży pożarnych i ochrony p-poż,
8) ochrony przeciwpożarowej Urzędu.
§ 28
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1. Prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
1) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
5) przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
5) stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
6) wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
7) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
2.Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą również sprawy dotyczące:
1) ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) postępowań cywilnych i karnych, w tym:
a) ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
b) wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych,
c) przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
d) udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytację,
e) przyjmowania obwieszczeń,
3) zgromadzeń,
4) zbiórek publicznych,
5) sporządzania i kompletowanie wniosków o ordery odznaczenia państwowe, odznaki resortowe i regionalne,
6) współdziałania w organizowaniu wyborów referendów i spisów,
7) prowadzenia spraw osób niepełnosprawnych,
8) realizacji zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.
3.Prowadzenie kancelarii tajnej w Urzędzie Gminy w Baranowie a w szczególności:
1) przygotowanie, wysyłanie i odbieranie przesyłek z poczty specjalnej,
2) doręczenie korespondencji niejawnej w obrębie Gminy Baranów,
3) przekazywanie korespondencji niejawnej upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy w Baranowie,
4) nadzór nad opracowywaniem i przechowywaniem materiałów zastrzeżonych i poufnych przez upoważnionych pracowników Urzędu,
5) archiwizacja dokumentów niejawnych w Urzędzie Gminy w Baranowie,
6) współpraca z pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie szkoleń, kontroli i ochrony informacji niejawnych.
4.Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy związane z obronnością kraju, a w szczególności dotyczące:
1) współdziałania z organami wojskowymi,
2) administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
3) orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,
4) przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
5) udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
6) akcji kurierskiej.
§ 29
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należą sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej, a w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrona systemów i sieci informatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
8) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, prowadzonych w odniesieniu do osób ubiegających się o stanowiska lub zlecenie pracy, z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową,
9) prowadzenie wykazu stanowisk pracy i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
§ 30
Do zadań Pełnomocnika ds. Integracji Europejskiej należy w szczególności:
1) prowadzenie, we współpracy z Referatami Urzędu, aktywnych działań w celu pozyskiwania i uruchamiania środków dostępnych w ramach funduszy pomocowych z Unii Europejskiej i innych żródeł,
2) koordynowanie działań podejmowanych przez Gminę w zakresie integracji z Unią Europejską,
3) współpraca ze szkołami i organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania wiedzy na temat integracji europejskiej i działań w tym zakresie podejmowanych przez gminę,
4) współpraca z zagranicą.
Rozdział VII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 31
Załączniki nr 1 - 4 do Regulaminu stanowią jego integralną część.
§ 32
1. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego podpisania.
2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązującą dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Baranów, uchwalony przez Radę w dniu 28 listopada 1995r uchwałą Nr 69/95.
ZAŁĄCZNIK NR 1
SCHEMAT ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W BARANOWIE
ZAŁĄCZNIK NR 2
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1
Wójt podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Referatów,
5) decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
§ 2
Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 3
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie jego zadań.
§ 4
Kierownicy Referatów podpisują:
1) pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta,
3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatów i zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk.
§ 5
Kierownicy Referatów określają rodzaje pism, do podpisywania których są upoważnieni pracownicy.
§ 6
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoimi inicjałami, umieszczonymi na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ZAŁĄCZNIK NR 3
ZASADY PLANOWANIA PRACY
§ 1
1. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy i służy sprecyzowaniu zadań nałożonych na poszczególne referaty oraz wytyczaniu i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań.
2. Przedmiotem planowania pracy w Urzędzie są ważniejsze problemy i zjawiska wymagające podjęcia działań przez Urząd.
3. Planowanie nie obejmuje zadań bieżących o charakterze rutynowym i powtarzalnym.
§ 2
1. Roczny plan pracy ustala Wójt do dnia 31 grudnia roku poprzedniego.
2. Roczny plan pracy Urzędu obejmuje programy działania poszczególnych Referatów oraz zadania Urzędu nie przypisane poszczególnym Referatom.
3. Sekretarz przedkłada Wójtowi w terminie do dnia 1 listopada roku poprzedniego propozycje zadań nie przypisanych poszczególnym Referatom.
4. Kierownicy poszczególnych Referatów przedkładają Wójtowi i Sekretarzowi w terminie do dnia 15 października roku poprzedniego programy działania Referatów.
§ 3
1. Programy działania Referatów obejmują w szczególności:
1) zadania Referatu wynikające z zakresu jego działania, określonego w regulaminie,
2) sposób oraz terminy realizacji zadań Referatu,
3) osoby odpowiedzialne za realizację zadań Referatu,
4) wskazanie Referatów współdziałających w realizacji danego zadania,
5) zamierzenia w zakresie doskonalenia pracy Referatu,
6) plan szkoleń pracowników Referatu.
2. Programy działania Referatów zatwierdza Wójt.
§ 4
1. Roczny plan pracy Urzędu jest aktualizowany stosownie do modyfikacji zakresu zadań Urzędu wynikającej ze zmian stanu prawnego i innych przyczyn.
2. Aktualizacji rocznego planu pracy Urzędu dokonuje Wójt w formie aneksu.
§ 5
1. Aktualizacji programów działania Referatów dokonują ich kierownicy w formie aneksu.
2. Paragraf 3 ust. 2 i § 4 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§ 6
1. Za terminową i pełną realizację zadań wynikających z rocznego planu pracy Urzędu odpowiada Wójt.
2. Na podstawie materiałów własnych i informacji uzyskanych od kierowników Referatów, Sekretarz przedkłada Wójtowi pisemne sprawozdanie z realizacji rocznego planu pracy Urzędu w terminie do 15 lutego następnego roku.
§ 7
Za terminową i pełną realizację zadań wynikających z programów działania Referatów odpowiadają ich kierownicy.
§ 8
1. Sekretarz kontroluje na bieżąco realizację rocznego planu pracy Urzędu, w odniesieniu do poszczególnych Referatów i rozlicza Kierowników Referatów z wykonania zadań.
2. Kierownicy Referatów kontrolują na bieżąco realizacje programów działania przez podległe Referaty i rozliczają podległych pracowników z wykonania zadań ujętych w tych programach.
ZAŁĄCZNIK NR 4
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1
Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:
a) legalności,
b) gospodarności,
c) rzetelności,
d) celowości,
e) terminowości,
f) skuteczności.
§ 2
Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 3
W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1) kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,
2) problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
3) wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania,
4) bieżące - obejmujące czynności w toku,
5) sprawdzające (następne) - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 4
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 5
Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta - w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk ( w tym stanowisk samodzielnych),
2) kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników.
§ 6
1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 14 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
a) określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
b) imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
c) daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
d) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
e) imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
f) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
g) datę i miejsce podpisania protokołu,
h) podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
i) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
§ 7
W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8
Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach, które otrzymują Wójt, kierownik kontrolowanej jednostki i Sekretarz, a w przypadku kontroli gospodarki finansowej również Skarbnik.
§ 9
1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu pokontrolnego.
2. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grzegorz Grzunka |
Data wprowadzenia: | 2003-06-17 08:34:50 |
Opublikował: | Grzegorz Grzunka |
Data publikacji: | 2003-06-17 08:36:46 |
Ostatnia zmiana: | 2005-01-20 09:18:37 |
Ilość wyświetleń: | 6123 |