Wymagane dokumenty
Urzędy Miast i Gmin udostępniają w trybie jednostkowym dane z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentację związaną z dowodami osobistymi. W trybie jednostkowym udostępnia się dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby udzielone na jednorazowy wniosek. Do korzystania z nich są uprawnione m.in. prokuratura, Policja, sądy a także inne osoby, pod warunkiem wykazania swojego interesu prawnego lub faktycznego do otrzymania takich informacji. Wniosek o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi możesz złożyć gdy:
- jesteś osobą, która ma interes prawny - np. jesteś wierzycielem, który uzyskał tytuł wykonawczy i kolejnym etapem jest przekazanie sprawy do komornika sądowego, aby rozpocząć postępowanie egzekucyjne lub umieszczenie dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów. Możesz wystąpić o dane z RDO, aby porównać je z posiadanymi danymi i wykluczyć ewentualną rozbieżność;
- jesteś osobą, która ma interes faktyczny tzn., chcesz uzyskać dane dotyczące innej osoby, ale nie możesz swojego żądania poprzeć żadnymi przepisami prawa. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to pisemną zgodę (na przykład wydawca może wystąpić o zdjęcie pisarza, które znajduje się w RDO, jeśli chce je umieścić na okładce książki).
Jakie dane możesz uzyskać
- numer PESEL,
- imię (imiona) i nazwisko,
- nazwisko rodowe,
- imię ojca,
- imię i nazwisko rodowe matki,
- datę i miejsce urodzenia,
- płeć,
- fotografię, która znajduję się w dowodzie osobistym,
- dane dotyczące wniosku o wydanie dowodu osobistego (na przykład numer wniosku, status wniosku),
- dane dotyczące dowodu osobistego (na przykład serię i numer dowodu osobistego, datę ważności, status dowodu osobistego),
- dane dotyczące poprzednich dowodów osobistych, np. data wydania, numer i seria dowodu.
Żeby uzyskać dane z RDO pobierz wniosek, a następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go w miejscu załatwienia sprawy.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- dokument, który potwierdza Twój interes prawny albo faktyczny,
- dowód opłaty za udostępnienie danych;
- jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika, dołącz dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Miejsce złożenia dokumentów
- Urząd Gminy w Baranowie, Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności i Dowody Osobiste ul. Rynek 21 (pok.102)
- prześlij pocztą;
- złóż w formie elektronicznej. W razie skorzystania z tej możliwości musisz pamiętać o uwierzytelnieniu pisma za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub przez zastosowanie podpisu elektronicznego.
Opłaty
· opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby) zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych lub za udostępnienie dokumentacji związanej z jednym dowodem osobistym 31 zł. - nr konta SBL Kępno Oddział Baranów 63-8413-0000-0406-1311-2000-0002. Tę opłatę możesz uiścić bezpośrednio przy składaniu wniosku w kasie urzędu (kasa urzędu czynna w poniedziałek i wtorek) lub dokonać przelewu na wskazane powyżej konto. Możesz również zapłacić na poczcie lub w dowolnym banku;
· od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną - 17 zł; nr konta: jak wyżej Termin i sposób załatwienia Informacje, o które wnioskujesz zostaną Ci udzielone w terminie 7 dni od złożenia wniosku. Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej. W przypadku wydania decyzji odmownej możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.Podstawa prawna
Tryb odwoławczy